Thursday, November 24, 2011

Suka vs Cinta? What's the difference ?

Assalamualaikum semua.
Apa khabar? Buat apa tu? Sihat? Dah makan? 
k gedik banyak tanya. Bye :D Haha

SUKA vs CINTA

Key

Okay, what's the difference between LIKE SOMEONE and LOVE SOMEONE. Ada orang tanya. Tapi kat blog pun dia update pasal ni juga. Tapi saya pun nak update untuk memberi pendapat :D  Macam dalam drama, dialog diorang "Aku tak tahu apa perasaan aku sekarang ni". Well this dialog bukan kat drama je okay, dekat keadaan realiti pun ada. Hehe. Bagi saya SUKA dan CINTA tu dua benda yang berbeza. Ada setengah sorang tak reti bezakan. Tapi semua orang ada pendapat masing-masing . So saya pun ada juga.

SUKA :
If you guys ask me, my opinion about "Suka/like someone" ni adalah perasaan sesorang yang suka dekat sesorang. Suka ni ada banyak jenis tau. Haha, so suka yang saya nak cakap ni. Suka yang nak ambil perhatian orang tu, saje kacau2 orang kita suka tu, berkawan dengan dia, suka berkongsi cerita dengan dia. Well, I don't call that as LOVE.

CINTA :
Cinta pula perasaan seseorang dekat someone dia cinta. Cinta ni indah okay, best sangat bila bercinta. So well, cinta ni perasaan sayang terhadap sesorang. Dia selalu dalam ingatan kita. Sentiasa risau kan dia. Kita nak terbaik untuk dia. Selalu ambil berat. Senang bila bersama. Perasaan rindu bila dia tak ada. Ini pendapat saya.

Wahai adik-adik, kakak-kakak, abang-abang semua. Ni semua pendapat saya. Suka ada lah meminati. Cinta ada perasaan sayang. Tapi kalau bercinta semua jangan lah angau sangat :D Haha. Nanti kecewa. well everyone deserve to be happy, everyone don't want to feel sad , but we need a little rain to create rainbow. Maksud saya dalam satu hubungan ada pasang surutnya. Salah seorang mesti buat kesilapan. Kita kena belajar memaafkan dan menerima. Tapi kalau pasangan kita tak reti-reti nak berubah. Tinggal kan je! Haha, k jahat. Well enjoy reading. Thank you. Salam :)

1 comment:

  1. pada gua.
    suka itu adalah bila lu nampak lelaki iras-iras aaron aziz.
    dan rasa nak pergi jalan-jalan tengok cerita jiwang sekali.

    esoknya lu nampak lelaki yang iras-iras brad pitt.
    lu rasa benda yang sama macam semalam.
    lelaki semalam.lu lupa.

    itu suka.

    cinta?

    bila lu kenal lelaki yang parasnya biasa-biasa.
    mula-mula kenal tak rasa apa.
    tapi satu masa bila dah lama tak main sms.
    lu rindu caringnya dia.
    lu rindu nak menangis depan dia.
    lu rindu nak ketawa terbahak dengar dia buat lawak.
    lu rindu kena marah sebab tak semayang.tak puasa.

    dan lu rasa mamat ni lah yang boleh pimpin lu masuk syurga.

    pada gua.
    itu baru cinta.
    pada gua lah.

    ReplyDelete