Thursday, November 24, 2011

Contact lens menjadi trend

Assalamualaikum? Jawab salam, tak jawab dosa :D
Oh ye, Hey what's up people? How's life going?

Okay, enough with the nonsence. Oh well, I have not update my blog for quite some time. This update are more to the ladies. What you guys can see now days that the ladies have this trend. The trend that most of the ladies are wearing contact lenses. Eh bukan perempuan sahaja okay! Lelaki pun ada pakai contact lens. Contact lens yang saya cakapkan ada lah contact lens yang berwarna tu, yang rabun ke apa pakai yang ada power, yang tak rabun tak ada lah pakai yang berpower. Bagi saya lah lelaki pakai contact lens ni macam lelaki jambu. Kalau pakai contact lens biasa yang colourless then ada power sebab rabun tak apa lah. Ni dah lah berwarna then their eyes have this big pupil effect. Haha, kalau perempuan macam comel je lah. Cause ramai perempuan pakai then lelaki pakai macam nampak jambu. Itu pendapat saya. Tak tahu lah yang lain kan.

Memang contact lens jadi trend sekarang kalau kita semua boleh tengok. Cuba pergi jalan-jalan, tengok Facebook apa  semua. Dah ramai pakai contact lens and banyak dah online shop jual contact lens. Saya pun adalah salah satu orang yang mengikut trend pakai contact lens ni. Pakai contact lens ni banyak juga pantang larang dia macam pakai susuk. Haha :D

Pakai contact lens pun ada juga risiko dia. Untuk yang nak pakai contact lens, kena rajin! Kalau korang ni pemalas pastu pengotor. Ada kemungkinan besar makin rabun lah korang. Dari yang tak rabun jadi rabun. takut nanti boleh buta. Nak pakai contact lens ni kena jadi pembersih. Selalu kena rajin tukar air dia apa semua.

1. Contact lens yang tidak dipakai make sure selalu dalam keadaan rendam dalam air.
2. Tak boleh pakai air paip, kena beli air khas untuk contact lens.
3. Air contact lens perlu lah ditukar selalu 
4. Sebelum pakai atau pun buka contact lens, make sure tangan bersih!
5. Contact lens tak boleh dipakai di tempat yang banyak debu. Contoh bengkel sekolah atau tepi jalan.
6. Contact lens paling lama pakai 6-8 jam then kena buka and rendam dulu. Kalau nak pakai at least rendam for a few minutes.
7. Beli air yang untuk kita letak a few drops dalam mata bila mata tak selesa. Kalau macam terdesak guna je air basuh contact lens. Time terdesak je . Tapi beli lah air tu okay, botol dia macam eye moe.

Okay tu a few tips from me. Well trend is a trend. Haha, okay :D

Okay saya guna ni untuk basuh semua lens saya. Tapi kat kedai ada je banyak jenis :D

My first contact lens. LUSH GREY

Ni contact lens ketiga, salah susun ^.^ NUDY PINK

Ni contact lens kedua . Tak tahu apa nama dia BLUE

Ni yang keempat WINTER BARBIE BROWN

Then ni terbaru KIMCHI BAMBI 3 TONE GREEN

Gambar semua ambil kat internet je. Okay enjoy reading. Thank you <3
Sorry salah eja ke apa ke okay. Okay lah dah tengah pagi ni, mengantuk. Nights , salam

No comments:

Post a Comment