Wednesday, June 15, 2011

Bertudung dengan tidak bertudung :)

Assalamualaikum :)
Hello people :)
Okay hari ni nak cerita tentang 'kaum hawa' yang Bertudung dengan yang Tidak Bertudung :)
Ini hanya nak memberi pendapat ya :) Btw, I am one of Allah creation that will never escape with what I'm doing. He's sees everything I do and what you do.

Okay, Pendapat hari ini ialah. Kat Facebook , blog and twitter. Banyak cerita pasal budak bertudung dengan tidak bertudung.

Ya, memang ramai yang tidak memakai tudung sempurna mengikut hukum. Ada yang menampakan susuk badan, ada yang memakai tudung jarang dan pelbagai lagi. Jadi bagi hamba ALLAH yang lain, mungkin mereka leka dengan apa yang mereka lakukan. Bagi yang tidak berutudung. Kadang kala korang pon tak sedar dosa yang korang buat kan? Okay, I admit memang bagus nak tegur kesalahan orang yang dah 'terbuka hati' nak pakai tudung ni tapi tak sempurna penutupan auratnya. Tapi tak patutlah cakap geram, kutuk perempuan pakai tudung macam "Pergh pakai sexy, baik tak payah pakai tudung". Apa kata jumpa dia cakap face to face. Bagi NASIHAT. Tak perlu kutuk2 ni. Sama je, korang pon dapat dosa kan??

Bagi yang tidak bertudung tapi mengutuk orang yang pakai tudung. Perempuan pakai tudung memang ada yang tak sempurna. Semua tak lari dari dosa. Tapi yang pakai tudung IKHLAS tak sedar akan keadaan dirinya masa itu, perlu ke korang kutuk bagai? Dalam hati dia mana tau ikhlas? Yang tak ikhlas sama je dosa dengan yang tidak bertudung.  Sama je dosa korang dapat jugak. Tapi ada juga pahala bagi mereka yang bertudung daripada mereka yang tidak bertudung tapi dosa yang berterusan?? Fikir-fikir kan lah. Yang pakai tudung ada yang tak sempurna. Yang tak pakai tudung lagi tak sempurna kan? So tegur lah cara elok, bukan dengan cara mengutuk apa semua.

Semua tak perfect. So yang PAKAI TUDUNG ikutlah hukum agama kita and pastikan pakai tudung tu ikhlas okay. Bagi TIDAK BERTUDUNG tak puasa hati tergur elok2, Jangan kutuk2. Bertambah dosa korang dengan dosa aurat terdedah korang tu lagi. Lagi beratkan?

JADI KITA SEBAGAI MANUSIA. TEGUR LAH CARA BAIK AND BUKAN DENGAN CARA MENGUTUK, NAK JELING APA SEMUA. APA KORANG DAPAT? SYAITAN SEBUK HASUT KITA, DOSA YANG BERTAMBAH KENA TANGGUNG LAGI.

*Maybe ada yang terasa dengan benda ni. Tapi please be open minded. Ni pendapat masing-masing. Selagi ada pendapat kita kongsi. Lain orang lain pendapat. Betul tak? 

Okay, done. Tu je. Bye2.
Salam :)

No comments:

Post a Comment